Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:

Husk mig

[ ]
[ ]

Forums
Trik Norden :: Forums :: Trikotillomani :: Skin Picking og lign.

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
skin picking m.m.
Gå til side   <<      
Bestyrer: LINE, Soren, lene, lisjen, louise, Dina, claus, ssoe09
Ophavsmand Indlæg
TrineXX
Tue Nov 25 2008, 06:02PM
Registeret medlem #720
Oprettet: Tue Sep 30 2008, 09:53PM
Jeg var til læge i dag. Jeg havde sendt hende en mail - så hun var klar over hvad det drejede sig om.
Det var ret hårdt at tale om noget man så længe har båret rundt på alene - men samtidig meget befriende at dele det med nogen. Hun var meget forstående og villle gerne hjælpe mig. Hun har både henvist mig til en hudlæge (som skal hjælpe mig med rent fysisk og få en pæn ansigtshud uden sår og ar) og en psykolog (som skal hjælpe mig med at håndtere trangen til at pille). Jeg håber det bliver min vej ud af pille-helvedet!
Tilbage til toppen
Wenche
Wed Nov 26 2008, 08:58AM

Registeret medlem #655
Oprettet: Wed Feb 27 2008, 12:43PM
WOW, jeg syntes du er kjempeflink! Så flott at du ble tatt seriøst.

Hilsen Wenche
Tilbage til toppen
rap
Sun Feb 15 2009, 02:08PM
Registeret medlem #295
Oprettet: Wed Jan 05 2005, 06:59PM
Jeg sætter lige noget ind jeg fandt i en gruppe på facebook. Om hvorvidt skin picking og trik. er genetisk betinget og om skinp. og trik. har nogle af de samme årsager..?

Der står også noget om, at te kan forårsage angst. Det fik mig til at tænke på den artikel om trik. og madvarer, som findes herinde. Er der nogen som har erfaringer med om nogle madvarer/kaffe/sukker/alkohol gør at de piller/plukker mere??

Jeg stod op i dag og synes egentlig ikke jeg havde trang til at pille. Satte spejlet op og kiggede mig i det (dumt) og spiste bagefter, te, juice (appelsin/grape) figenpålæg, banan.. Ifølge artiklen skulle te og juice ikke være godt..
Synes godt jeg kan mærke den der "overenergi", som der tales om når jeg fx. har spist (for meget) sukker.. kaffe? (drikker jeg ikke så tit)

Men synes så jeg havde trangen mere efter at have spist. Og har fået pillet igenigen:(
Men det kan selvfølgelig også "bare" være fordi jeg gik ud og så i spejlet igen..

Hm, jeg har haft det her problem alt alt for længe, og synes ofte jeg har opgivet håber og ikke har motivationen/troen på det kan ændres..
Da jeg stod og pillede nu her havde jeg det lidt som om det var okay at gøre og det jo "skulle" gøres, meget groft sagt, men i hvert fald en mere ligeglad følelse af det, end jeg ellers grundlæggende har: Som er at jeg er vildt ulykkelig over det.

Nå, det blev en lidt længere smøre.

Men i hvert fald tror jeg , at jeg kan konkludere at viljestyrke og motivation er nødvendigt og godt, men at der skal mere til, at det er selve trangen, som er nødt til at være mindre for at det kan lykkes.
Har prøvet det der tankefeltterapi nogle gange og kunne godt tænke mig det igen, hvis jeg ellers havde råd.

Håber nogle flere vil skrive herinde, så vi måske kunne få håbet og motivationen tilbage og støtte hinanden.
Jeg er i hvert fald 100% fed up. Men mon ikke I alle kender til det!

Knus M

I'll start with genetics, since I have much to say about it:
I believe (as do many researchers) that it is a genetic trigger activated in the "right" conditions... in my case over-stress caused by a combination of worrying about my final university exam + working 2 much + having no life + moving apartment + stopped smoking back then + started drinking 2 much tea (tea can cause anxiety, and no1 tells ya!!!)

** Note that IMHO, the genes in action are the same or almost the same as in hair pulling (trichotillomania), and there is some ratio of skin pickers per hair pullers.. it's about 1:8 - 1:10 I believe..

Why do I think it's genetic?
1. A research on hair pullers was done on... mice, ofcourse. Successfully.
Find the research urself, but here's from a nice page explanating the condition : [link]
"The cause of Compulsive Skin Picking is probably a combination of biological and environmental factors. Many animals engage in excessive skin picking and scratching, and some have theorized that an out-of-control grooming mechanism in the brain causes these behaviors. Scientists have developed mice who are missing a certain gene, causing them to engage in compulsive grooming that leads to bald spots and patches of missing fur. These behaviors may increase when under stress. "

2. A post made on
[link] :
"I have suffered from Dermatillomania for at least 40 years but never knew there was a name for it or other people who suffered from it until recently. It is interesting to me that my father and sister have the same problem, my son has trichotillomania (hair pulling) and my daughter once had a problem with cutting."
3. My cousin has Tricho and anxiety, his brother has "only" anxiety and I have skin picking and anxiety...
Interestingly, my sister and their 2 sisters are healthy as can b!
4. Look at my picture again... could nature create such a beast?! okok joke..

[ Redigeret Sun Feb 15 2009, 02:15PM ]
Tilbage til toppen
bambiinlove
Sun Oct 25 2009, 05:12PM
Registeret medlem #796
Oprettet: Sun Oct 25 2009, 05:03PM
hej jeg er en pige på lige knap 24 år...jeg piller mig overalt hvor jeg kan komme til det og som i andre sikkert ved så kan man jo blive ved i flere timer... jeg har mange ar i ansigtet... jeg er ved at gå helt i stykker inde i min sjæl overdet her...søger behandling for det men ved ærligt talt ikke hvad jeg skal stille op...

tænkte på om der er andre der kunne have lyst til at lave en selvhjælpsgruppe hvor man mødes ???
jeg bor i Esbjerg... hvis der skulle være nogen der bori nærheden eller noget
vh anni
Tilbage til toppen
bambiinlove
Sun Oct 25 2009, 06:15PM
Registeret medlem #796
Oprettet: Sun Oct 25 2009, 05:03PM
-email-
bare skriv det med små bogstaver istedet...men hvis derer nogen som ku være interesseret i´en støttegruppe så skriv
Tilbage til toppen
Flowerchild
Tue Apr 27 2010, 05:06PM
Registeret medlem #852
Oprettet: Tue Apr 27 2010, 04:54PM
Sikke en befrielse, at finde ud af at man ikke er alene.
Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg lider af skinpicking efter at have læst alle jeres indlæg. Jeg har altid haft problemer med at pille i min hud lige siden jeg kan huske, og det har altid fyldt meget i min hverdag. Jeg lever et lykkeligt liv, men alligevel kan jeg ikke holde igen med pilleriet. Desværre har jeg aldrig taget mig sammen til at få professionel hjælp eller snakket med nogen om det, da det er så svært at indrømme at man har et problem.
Ens for os alle er jo at vi gerne vil se pæne ud, og ville stoppe vores pilleri prompte, hvis vi kunne. Men jeg har så svært ved at se, hvordan man skal komme ud af det. Min hud er efterhånden blevet så grim, at jeg bruger lang tid hver dag på at lægge makeup, der kan dække skaderne. Men al den makeup skaber desværre uren hud, som mine fingre så får fat i. Føler at det er skruen uden ende.

Men jeg VIL stoppe og vil ikke længere holdes nede af mit pilleri- så alle der har erfaringer eller gode råd, er meget velkomne:)
Tilbage til toppen
Gå til side   <<       

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF